洋楽 歌詞和訳 step into my life (feat. sleep.ing) - Powfu

 このブログでの記念すべき初投稿は
Powfustep in to my lifeです

 

Powfuの音楽はラップ調なものが多いですが、

そのほとんどが穏やかで優しくとても聞きやすいものが多い印象です。

しかし歌詞をよく聞くと少しダークな面も垣間見えてきて

辛いことがあった時に寄り添ってくれる音楽というイメージを私は抱いています。

 

この曲は片思いの曲です。

現在12月のあたま、

片思いをしている人にとっては少ししんどい季節ですが

もしかしたらこの歌詞に共感できるところがあるかもしれませんね

 


Powfu - step into my life (feat. sleep.ing)


Powfu - step into my life (ft. sleep.ing)

 

Ayy, yes, I thought of things I wanna say but never said it 

言いたいことはあるけど決して口には出さない

Searching how to get a girls' attention up on Reddit 

Redditで女の子たちの気を引けるかググったりして

Sick of all these worries, burying my face side in

そういう悩み事にももううんざりで顔をうずめる

Wishin' I could talk without awkward silence 

気まずい沈黙にならずに話せられればいいのに

Shit, I'm indecisive, never made my mind up 

クソ、僕は優柔不断だ 自分で何も決められない

Say I'm not depressed 'cause isn't everybody kind of? 

落ち込んでるとは言わないよ だってみんなこんなもんでしょ?

 

Hope that I'ma win you over eventually 

そのうち君を勝ち取る日が来ればいいな

Wonder if I'll steal the heart of someone better than me

僕よりもマシな人の心を盗むことができる日は来るのかな

And I don't care for what I've got 

僕にあるものなんてどうだっていい

'Cause you're the only one I want 

僕が欲しいのは君だけだから

But I can't reach what's in my sight

でも僕の視界に映る君には手が届かないから

Take a step into my life 

君が僕の人生へ一歩踏み出して

And I don't care for what I've got 

僕にあるものなんてどうだっていい

 'Cause you're the only one I want 

だって君以外何もいらないのだから

 But I can't reach what's in my sight

でも僕の視界に映る君には手が届かないから

Take a step into my life 

どうか僕の人生へ一歩踏み出して

Into my life

僕の人生の中へ

Take a step into my life

僕の人生の中へ一歩踏み出して

 

Ayy, diving into the weekend, all I do is sleep in 

週末になるけど僕には寝ることくらいしかやることがない

Friends hit me up hardly, all they do is party 

友達からの連絡がうるさい あいつらはパーティーしかしない

How am I supposed to have fun? 

どうやって楽しんだらいいって言うんだよ

If I know that I'll never be the one? 

君と居られるのは僕じゃないってわかってるっていうのに

Diving into the night-time, all I do is write rhymes 

もうすぐ夜に突入する 僕がすることはただ詩を書くだけ

Flippin' through these pages, nothing ever changes 

どれだけページをめくっても何も変わらない

Show me how to have a good time 

どうやって楽しんだらいいのか教えてよ

'Cause I can never get this shit right, yeah 

どうやっても上手くできない

 

And I don't care for what I've got 

僕にあるものなんてどうだっていい

'Cause you're the only one I want 

僕が欲しいのは君だけだから

But I can't reach what's in my sight

でも僕の視界に映る君には手が届かないから

Take a step into my life 

君が僕の人生へ一歩踏み出して

And I don't care for what I've got 

僕にあるものなんてどうだっていい

'Cause you're the only one I want 

だって君以外何もいらないのだから

But I can't reach what's in my sight

でも僕の視界に映る君には手が届かないから

Take a step into my life 

どうか僕の人生へ一歩踏み出して

Into my life, take a step into my life 

僕の人生の中へ、一歩踏み出して

I don't care for what I've got 

僕にあるものなんてどうだっていい

Take a step into my life (yeah) 

僕の人生の中へ

Take a step into my life

一歩踏み出して

 

 

Step Into My Life (feat. Sleep.Ing)

Step Into My Life (feat. Sleep.Ing)

  • Powfu
  • ヒップホップ/ラップ
  • ¥204
  • provided courtesy of iTunes

 

 

step into my life (feat. sleep.ing)

step into my life (feat. sleep.ing)

  • 発売日: 2019/11/12
  • メディア: MP3 ダウンロード