洋楽 歌詞和訳 ill come back to you - Powfu, Sarcastic Sounds, Rxseboy

Powfuill come back to you です

 

この曲は今年の夏に知り合いに教えてもらった曲で、

この曲をきっかけにPowfuという歌手を知り、

この曲をきっかけに彼の曲が大好きになりました。

 

歌詞全体が物語のような構成になっているので

一人の男性の恋愛の話を聞いているような感覚になります。

 

ぜひ歌詞を耳と目で追ってこの曲の内容を知って欲しいので

詳しくは冒頭では書きません。

ぜひこのまま下にスクロールして読んでください!!

 

 

 


Powfu, Sarcastic Sounds, Rxseboy - ill come back to you (Official Audio)


Powfu, Sarcastic Sounds, Rxseboy - ill come back to you (Official Video)

 

If you wait for me, then I'll come back to you

待っていてくれるなら、いつか君の元へ帰るよ

On my own

On my own

一人で

And I say (Aye)

そしてこう言う


Back in 2012, school bells would send us out at lunch

これは2012年のこと 学校のチャイムで俺たちはランチへ

Talk under the tree about our favorite shows and stupid ones

木の下で好きなテレビの話やくだらない話をした

Parents sat me down one night, told me that we couldn't stay

ある日両親に真面目な話があると言われた 引っ越すことになったと

Went to bed thinkin' about you, woke up on a plane, ayy

その日はベッドで君のことを考えた 飛行機で目が覚める

Wish I never left, 'cause you took away my breath

離れたくなかった 息ができないほど君が好きだったから

You can say that we were young, but me and you were meant

確かに若すぎたのかもしれないけど 運命だったんだ

For eternity, no surgery could take you off my heart

君を俺のハートから取り除くなんて手術でも無理だ 永遠に

Just hang onto my words and we'll make it through this part, yeah, ayy

ただ俺の言葉を信じていて そうしたらきっと乗り越えられる

 
If you wait for me, then I'll come back to you

待っていてくれるなら、いつか君の元へ帰るよ

On my own

On my own

一人で

And I say (Aye)

そしてこう言う


I've been waitin' for this day to come, it's finally gettin' closer

ずっとこの日が来るのを待っていた やっともう少しのところまできた

On our way to graduate and then I'll be heading over

俺らはもうすぐ卒業して そうしたらすぐに俺はこの街を出る

You my treasure, I'm your soldier, stay up 'til the night is over

君は俺の宝物 俺は君を守る為に戦う 夜が明けるまで起きていよう

We talkin' on the phone, but want your head between my shoulders

電話では話せるけど 君の頭を抱きしめたい

Savin' up for a ticket on the side

チケットを買うために貯金して

Been a minute of our time

(このつらい期間は)俺たちの時間全部のたった一瞬に過ぎないから

When I see you, I might cry

君に会えたら泣いてしまうかもしれない

No lie, that's on my gravestone

「嘘はない」僕の墓石に掘る言葉

Promise me you'll stay close

ずっと一緒だと約束してくれ

Days without you, yeah, I hate those

君がいない日々は嫌いだ

Ayy

 
If you wait for me, then I'll come back to you

待っていてくれるなら、いつか君の元へ帰るよ

On my own

On my own

一人で

And I say

そしてこう言う

If you wait for me, then I'll come back to you

待っていてくれるなら、いつか君の元へ帰るよ

On my own

On my own

一人で

And I say

そしてこう言う

 

Plane ride to your city, took an Uber to your house, yeah (To your house)

飛行機に乗って君の住む街へ ウーバーで君の家へ

Had to keep it secret from you, did it unannounced

内緒にしておきたかった だから君には言わずに来た

Doorbell, parents saw me, sat me down on the couch

チャイムを押して君の両親が出てきてソファに座らせてくれた

Talked to them about my life, they told me they were truly proud

俺のこれまでの人生の話をして、二人は誇りに思うと言ってくれた Two knocks, door open, you were standing there with himノックを二回してドアが開いた 君は男と一緒に立っていた

So shocked, I don't get it, can we run it back again?

ショックだった 理解できない もう一回最初からやり直せないだろうか

Room spinning, palms sweaty, but I'm sober

部屋がぐるぐると回る 手には汗 シラフなのに

"I've been in love with you forever" is what I wish I would have told her

「ずっと君のことを愛していたよ」こう伝えられていたらよかったのに

 
If you wait for me, then I'll come back to you

待っていてくれるなら、いつか君の元へ帰るよ

On my own

一人で

 

 

 

私が最初にこの曲を聴いた時、

途中までは遠距離恋愛をしているカップルの歌なのかなと

大学の間離れ離れで頑張って

やっと二人でまた一緒にやっていけるのかと

そんな気持ちで微笑ましく聞いていましたが、

最後の畳み掛けの部分で、

えーーーーーーーーーーーーーーー!!!!

となりました。

付き合ってもなかったし、好きだとも伝えていなくて、

サプライズで会いに行ったら彼氏ができていたなんて

悲しすぎますね….。。。

 

 

ill come back to you

ill come back to you

  • Powfu, Sarcastic Sounds & Rxseboy
  • ヒップホップ/ラップ
  • ¥255
  • provided courtesy of iTunes