洋楽 歌詞和訳 17again - Powfu

Powfu17again です

 

17歳の頃に付き合っていた初恋の女の子が

家庭の事情で引っ越すことになってしまい

別れることになってしまった、そんな歌です。

 

曲の終盤で男性は女性に会いに車を走らせますが、

17歳の学生には遠距離はものすごく大変なことですよね。

 

私は一番最後の一文がとても好きです。

ぜひこのままスクロールして

歌詞を目で追いながら曲を最後まで聞いてみてください

 

 


Powfu - 17again

 

 

Meet me on 7th street

7th street で会おう

Just like we were 17 again

17歳だった頃のように

Happiest I've ever been

あの頃が一番幸せだった

It's so pathetic that you left

君がいなくなったことが本当に悲しい

You were my everything

 君が僕の全てだった

Why did your parents have to fight?

なんで君の両親は喧嘩なんてしたんだ

Meet me on 7th street

7th street で会ってほしい

The only girl that I have ever liked

僕が今までで好きになったたった一人の女の子

 

Meet me on 7th street (7th street)

7th street で会おう

Just like we were 17 again (17 again)

17歳だった頃のように

Happiest I've ever been (Ever been)

あの頃が一番幸せだった

Standing beside you on the deck (Up on the deck)

テラスで君のすぐ横に立っていた頃が

All of these college parties, with stupid people

大学のパーティー、バカな奴らばかりで

Only makes me sad

悲しくなることしかない

Times like these (Like these)

こんな時は

Makes me want the times we used to have

僕たちのあの時間が恋しくなる

 

Makes me want the times we used to have

君とのあの時間をまた過ごしたくなる

I miss all those times

君との時間全てが恋しいよ

 

Tomorrow, two years ago, I still remember (Still remember)

明日の日付の二年前、まだ覚えてる

And the day that your picture changed from us together

君がプロフィールん写真を僕とのツーショットから変えた日

My mother said to never lead a heart astray (Lead astray)

母さんに言われたよ 気持ちを間違ったところに持って行くなと

The last time that we said, "I love you," was the day you moved away ("Love you")

I love you と互いに言い合ったのは君が引っ越した日が最後だった

 

I'm back on 7th street

7th street に戻ってきたよ

Underneath street lights where we would kiss

街灯の下でキスしたね

Who thought that hearts could break?

この心が壊れるなんて誰が予想できた?

I never knew this as a kid

まだ子供だった僕にはわからなかった

I'd give you anything

君にはなんでもあげたいと思ってた

Why did your parents split apart?

なんで君の両親は離婚しちゃったんだ

Meet me on 7th street

7th street で会ってよ

The only place where I could reach the stars

僕が星に手を届かせることができるとしたらここしかないんだよ

 

Meet me on 7th street (7th street)

7th street で会おう

Just like we were 17 again (17 again)

17歳だった頃のように

Happiest I've ever been (Ever been)

あの頃が一番幸せだった

Standing beside you on the deck (Up on the deck)

テラスで君のすぐ横に立っていた頃が

All of these college parties, with stupid people

大学のパーティー、バカな奴らばかりで

Only makes me sad

悲しくなることしかない

Times like these (Like these)

こんな時は

Makes me want the times we used to have

僕たちのあの時間が恋しくなる

 

Runaway, every day I hate without you

君がいなくてつらい毎日から逃げる

The drive is long, but I hope to see you soon

このドライブは長い でも君にもうすぐ会えると思って

I'm still in love even though you've got new friends

まだ君が好きなんだ 君に新しい友達ができていても

One day we'll be on 7th street fallin' in love again

いつか二人で7th streetに戻ってまた恋がしたい

 

 

 

17again

17again

  • Powfu
  • ヒップホップ/ラップ
  • ¥255
  • provided courtesy of iTunes

 

 

 

 

17again

17again

  • 発売日: 2020/07/17
  • メディア: MP3 ダウンロード