洋楽 歌詞和訳 death bed (coffee for your head) - Powfu, beabadoobee

Powfudeath bed (coffee for your head) です

ゆったりとした穏やかな曲調とは裏腹に

床に伏せた主人公の病状がだんだんと悪化していき

死に際に恋人のために歌う曲です。

Powfuの曲は"depressing"な曲が多く

この曲に関しては死についての曲なので、

Powfuは本当に重たい病気なのかもと思ってしまいましたが

「恋愛映画映画などを見て感情が高ぶって、

深いストーリーがある曲を書きたいと思った」と

インタビューで本人が答えていました。

英語の検索予測にも

Is Powfu actually dying?(Powfuは本当に死にそうなのか)

などと出てくるほどです。

みんな思うことは同じなんだなと思いました。

 


Powfu - death bed (coffee for your head) (Official Video) ft. beabadoobee

 

Don't stay awake for too long

無理して起きていないで

Don't go to bed

でもまだ眠らないで

I'll make a cup of coffee for your head

眠気が覚めるように今コーヒーを入れてあげる

It'll get you up and going out of bed

そうしたらあなたがベッドから出てこられるかもしれない

 

Yeah...

I don't wanna fall asleep, I don't wanna pass away

そうだね、まだ眠りにつきたくないよ まだ死にたくない

I been thinking of our future cause I'll never see those days

僕たちの未来のことをずっと考えてるんだ、僕が見ることはできないから

I don't know why this has happened, but I probably deserve it

なんでこうなってしまったのかわからないけど自業自得なのかも

I tried to do my best, but you know that I'm not perfect

頑張ってきたつもりだけど ほら僕は完璧じゃないから

I been praying for forgiveness, you been praying for my health

僕は神に許しを 君は僕の健康を祈ってきた

When I leave this earth, hoping you'll find someone else

僕が死んだら、君には良い人を見つけて欲しい

Cause yeah, we still young there's so much we haven't done

だって僕も君もまだ若くて やれてないことがまだまだたくさんある

Getting married, start a family, watch your husband with his son

結婚したり、家庭を築いたり、君の旦那さんや息子の顔を見たりさ

I wish it could be me, but I won't make it off this bed

それが僕だったらって思うけど、僕はこのベッドからはもう出られない

I hope I go to heaven, so I see you once again

せめて天国に行きたい そうしたら君にまた会える

My life was kinda short, but I got so many blessings

まあまあ短い人生だったけど幸せだった

Happy you were mine, it sucks that it's all ending

君が僕のものになってくれたのが幸せだった この幸せが終わるのは最悪だけど

 

Don't stay awake for too long

無理して起きていないで

Don't go to bed

でもまだ眠らないで

I'll make a cup of coffee for your head

眠気が覚めるように今コーヒーを入れてあげる

It'll get you up and going out of bed

そうしたらあなたがベッドから出てこられるかもしれない

And I, don't stay awake for too long

無理はしないで

Don't go to bed

でもまだ眠らないで

I'll make a cup of coffee for your head

眠気が覚めるように今コーヒーを入れてあげる

It'll get you up and going out of bed

そうしたらあなたがベッドから出てこられるかもしれない

 

I'm happy that you're here with me, I'm sorry if I tear up

君が今ここにいるのが嬉しい もし涙を見せてしまったらごめん

When me and you were younger you would always make me cheer up

僕らが若かった頃は君がいつも励ましてくれた

Taking goofy videos while walking through the park

公園を散歩しながらふざけた動画を撮った

You would jump into my arms every time you heard a bark

犬が吠えるたびに僕に抱きついてきた

Cuddle in your sheets, sang me sound asleep

一緒にシーツに包まったり、僕が寝るまで歌ってくれたり

And sneak out through your kitchen at exactly 1:03

午前1時3分ちょうどに君のキッチンにこっそり抜け出したり

Sundays went to church, on Mondays watched a movie

毎週日曜は教会に行って、月曜は決まって映画の日だった

Soon you'll be alone, sorry that you have to lose me

そして君はもうすぐ一人になる 一緒にいてあげられなくてごめんな

 

Don't stay awake for too long

無理して起きていないで

Don't go to bed

でもまだ眠らないで

I'll make a cup of coffee for your head

眠気が覚めるように今コーヒーを入れてあげる

It'll get you up and going out of bed

そうしたらあなたがベッドから出てこられるかもしれない

And I, don't stay awake for too long

無理はしないで

Don't go to bed

でもまだ眠らないで

I'll make a cup of coffee for your head

眠気が覚めるように今コーヒーを入れてあげる

It'll get you up and going out of bed

そうしたらあなたがベッドから出てこられるかもしれない

Don't stay awake for too long

無理して起きていないで

Don't go to bed

でもまだ眠らないで

I'll make a cup of coffee for your head

眠気が覚めるように今コーヒーを入れてあげる

It'll get you up and going out of bed

そうしたらあなたがベッドから出てこられるかもしれない

And I, don't stay awake for too long

無理はしないで

Don't go to bed

でもまだ眠らないで

I'll make a cup of coffee for your head

眠気が覚めるように今コーヒーを入れてあげる

It'll get you up and going out of bed

そうしたらあなたがベッドから出てこられるかもしれない

And I, don't stay awake for too long

無理はしないで

Don't go to bed

でもまだ眠らないで

I'll make a cup of coffee for your head

眠気が覚めるように今コーヒーを入れてあげる

It'll get you up and going out of bed

そうしたらあなたがベッドから出てこられるかもしれない

 

 

 

death bed (feat. beabadoobee)

death bed (feat. beabadoobee)

  • Powfu
  • ヒップホップ/ラップ
  • ¥255
  • provided courtesy of iTunes

 

 

 

death bed (coffee for your head)

death bed (coffee for your head)

  • 発売日: 2020/02/08
  • メディア: MP3 ダウンロード