洋楽 歌詞和訳 Same Girl (feat. Kalin and Myles) - Austin Mahone

Austin MahoneSame Girl です

 

Austinと言えば、旧名ブルゾンちえみこと藤原しおりさんが

芸人だった頃の芸でBGMとして使用していたDirty Workですよね。

一気に日本での知名度が爆上がりしました。

Dirty Workだけでなくもっとたくさんの曲がもっと街中やラジオで

流れればいいのになあ、、、なんて思っています。

 

さて今回の曲ですが、

親友がデートしてる女の子の話をするときに

あれ、なんか自分があってる女の子の特徴と似てるな〜

なんて思いながら友達の話を聞いてたら

まさかの同じ女の子とデートしてました、という歌です。

めちゃくちゃ気まずい状況な気もしますが

アメリカの男性社会では笑い話で済むものなのでしょうか。。。

曲には二人の男性が出てきて

自分の彼女(?)が自分の親友とも付き合っている(?)ことを知ったときの

それぞれの性格も綺麗に描写されているので面白いです。

 


Austin Mahone - Same Girl (Audio) ft. Kalin And Myles

 

Austin Mahone

I'm messing with* the same girl

俺、同じ女の子と遊んでる

But she wasn't my baby

でも彼女は俺のって訳ではなかったんだね

 

kalin

It's crazy, let me tell you about my baby

やばいな、俺の彼女の話をさせて

She's so amazing, yeah, I met her out in LA

彼女は素晴らしいよ ロサンゼルスで出会ったんだけどさ

You wouldn't know what the fuss is all about**

お前には彼女の本当の良さはわからないよ

I just hope that she ain't creeping around***

彼女が怪しいことをしていないといいんだけど

 

kalin

She's coming over tonight, so you can see for your own eyes

今夜彼女が来るから、自分の目で見てみろよ

I think I finally found the one for me, yeah, I'm not gonna lie

やっとついに最高の子を見つけたと思う、マジで

 

Austin Mahone

There's something about the way you're talking about her,

お前がその子の話をするときに時々

Reminds me of my baby

俺の彼女を連想させることがあるんだけど

But I don't know why she would want to share her heart, I don't know

なんであの子のハートを俺たち二人にシェアさせたいのか全然わからない

Cause all of this time I thought that she was mine,

今までずっと彼女は僕のだと思ってたけど

But now you're telling me

でも今お前が言うには

That it's the same girl, we're with the same girl

俺ら二人は同じ女の子と会ってるってことだよね

 

Austin Mahone

You said you met her on the west side

お前は彼女と西海岸で出会ったって言ってたけど

But she ain't even from there

あの子、そこ出身じゃないよ
She loves them Miami nights

彼女はマイアミの夜が大好きで

You should see her when she's down here

ここに来てる時の彼女を見てみるべきだ
Now I can’t be the only one that's showing love to her

俺は今となっては彼女を愛するたった一人の男ではなくなってしまったけど
But I didn't know that she was showing it too

それにしても彼女も愛を見せることがあったのは知らなかったな

 

Austin Mahone
She never told you (told you told you told you)

彼女はお前に言わなかったのか
You were supposed to know, know

お前も知っとくべきだよ

Austin Mahone

There's something about the way you're talking about her,

お前がその子の話をするときに時々

Reminds me of my baby

俺の彼女を連想させることがあるんだけど

But I don't know why she would want to share her heart, I don't know

なんであの子のハートを俺たち二人にシェアさせたいのか全然わからない

Cause all of this time I thought that she was mine,

今までずっと彼女は僕のだと思ってたけど

But now you're telling me

でも今お前が言うには

That it's the same girl, we're with the same girl

俺ら二人は同じ女の子と会ってるってことだよね

 

Myles

Wow

まじかよ

So you was trying to see what's up, you were feeling the vibe

要はお前は彼女から何か感じるものがあったから様子を見ていたのか

Little thing on the east coast, 305****

小さな西海岸のマイアミでの出来事

It's obvious she probably in the gym most of the time

彼女がジムに通い詰めるタイプの女だってことは明らかだよな

Cute face, lil' waist, and she just your type, right?

可愛い顔、引き締まったウエスト、お前のドストライクだったってわけだ

Ain't that crazy how it goes?

それにしてもこの結末はウケるな

Thought she was the one, but she really one of those

この子だとピンときたと思ったらその辺の(どうでもいい)女の一人だったってオチ

But don't trip, man, it's a big world

大げさに捉えるなよ、世界は大きいんだから

And I know what I'd say if I find a loyal girl

一途な女の子を見つけたら

I'd be like, "Tu sabes que yo te quiero"

俺ならこう言うよ「君をめちゃくちゃ愛してるってわかってるよな」

If you coming with me, you know I'm taking care of you

「俺についてきてくれるなら大事にする」

I'mma pull out a ring and say "I wanna marry you"

指輪を取り出してこう言う「君と結婚したい」

But you know I ain't sharing you, nope

でもお前とシェアする気は絶対にないね

 

Austin Mahone

There's something about the way you're talking about her,

お前がその子の話をするときに時々

Reminds me of my baby

俺の彼女を連想させることがあるんだけど

But I don't know why she would want to share her heart, I don't know

なんであの子のハートを俺たち二人にシェアさせたいのか全然わからない

Cause all of this time I thought that she was mine,

今までずっと彼女は僕のだと思ってたけど

But now you're telling me

でも今お前が言うには

That it's the same girl, we're with the same girl

俺ら二人は同じ女の子と会ってるってことだよね

 

There's something about the way you're talking about her,

お前がその子の話をするときに時々

Reminds me of my baby

俺の彼女を連想させることがあるんだけど

But I don't know why she would want to share her heart, I don't know

なんであの子のハートを俺たち二人にシェアさせたいのか全然わからない

Cause all of this time I thought that she was mine,

今までずっと彼女は僕のだと思ってたけど

But now you're telling me

でも今お前が言うには

That it's the same girl, we're with the same girl

俺ら二人は同じ女の子と会ってるってことだよね

 

 

Same Girl (feat. Kalin and Myles)

Same Girl (feat. Kalin and Myles)

  • オースティン・マホーン
  • ポップ
  • ¥255
  • provided courtesy of iTunes

 

ダーティ・ワーク

ダーティ・ワーク

  • オースティン・マホーン
  • ポップ
  • ¥255
  • provided courtesy of iTunes

 

Dirty Work Blouson Chiemi Remix

Dirty Work Blouson Chiemi Remix

  • provided courtesy of iTunes

 

 

 

歌詞 mess with*:からかう、手を出す、ちょっかいを出す

 

歌詞 what the fuss is all about**:テンションを上げる要因、興奮ポイント

 

歌詞 creep around***:コソコソ何かをする、怪しい行動をする

 

歌詞 305****:マイアミのエリアコード